لوگو چیست؟ آنچه باید درمورد لوگو بدانیم؟!
لوگو یک کلمه لاتین به معنای آرم و نشان است، نمادی گرافیکی از یک برند متشکل از متن یا شکل یا ترکیب هردو ، برای نشان دادن و متمایز کردن یک سازمان ، شرکت ، ارگان و یا هر کسب و کاری می باشد. این نماد با جلوه ای خوانا و قابل درک معرف یک کسب و کار و نوع فعالیت آن می باشد.
امروزه هر کسب و کار موفقی یک لوگو حرفه ای متعلق به خود دارد که معرف نوع کسب و کار و فعالیتشان هست و خود را از سایر رقبا متمایز کند. مخاطب با توجه به شناخت برند از طریق تبلیغات و یا کیفیت خدماتی که از این کسب و کار می بیند نماد و نشان آن را به خاطر می سپارد. به همین دلیل داشتن طرح و رنگی مناسب برای لوگو بسیار مهم است.
برای بهتر درک کردن این که لوگو چیست و انواع آن با ما در ادامه مطالب همراه باشید.

جهت ثبت سفارش طراحی لوگو و دیدن نمونه کارها گروه طراحی و تدوین پادراما به صفحه لوگو مراجعه کنید.
اهداف لوگو
تمایز از رقبا
یکی از اهداف اصلی لوگو تمایز کسب کار از رقبا می باشد. در دنیا امروزه که هر کسب و کاری چندین رقیب خوب یا بد دارد برای اینکه خود را از بقیه متمایز نشان دهد نیاز به لوگوی خاص خود دارد که مخاطب با دیدن لوگو ، آن را بشناسد.
اطلاعات کلیدی کسب و کار
یک لوگوی خوب علاوه بر نمایش چهارچوب فعالیت کسب و کار ، می تواند اطلاعات مختصر و مفیدی از نوع فعالیت و خدماتی که ارائه می دهد به مخاطب منتقل کند.
مثلا استفاده از تصویر آچار و گوشی همراه در لوگو می تواند این مفهوم را منتقل کند که این لوگو برای یک تعمیرات گوشی همراه است.
شناخت برند
مخاطب میبیند و به خاطر می سپارد. این ارتباط بصری در کنار کیفیت خدمات کسب و کار به مشتریان کمک می کند که کسب و کار را به خاطر بسپارند. همانگونه که شما همین الآن خیلی از برندهای معروف را به خاطر دارید و در بین هزاران برند با دیدن لوگوی آن برند خاص، سریع آن را پیدا می کنید.

انواع لوگو
لوگو انواع مختلفی دارد که میتوان لوگو را به طور کلی به سه دسته لوگو تایپ ، لوگو شکل و لوگو ترکیبی تقسیم کرد. در زمان شروع به کار کسب و کارها، با توجه به نوع کسب و کارها و فعالیت هایی که انجام میدهند نوع لوگو توسط افراد متخصص تعیین و طراحی می شود.
لوگو تایپ :
لوگو تایپ یا لوگو متن ، این نماد از ترکیب و چینش مناسب حروف نام برند تشکیل میشود، که میتواند شامل تمام حروف یا فقط چند حرف اصلی نام برند باشند.
برخی برندها دارای نامی طولانی و چند کلمه ای هستن که به خاطر سپردن آن کمی مشکل است ، برای همین از حروف اول کلمات آن برای طراحی لوگو استفاده می شود که هم خوانایی بیشتر دارد و هم در ذهن ماندگار تر است.

لوگو شکل :
یک تصویر و شکل می تواند گویای چندین جمله باشد. لوگو شکل ، طراحی نماد و شکلی مناسب که گویای فعالیت آن کسب و کار باشد. لوگو شکل مثلا از ترکیب دو شکل قیچی و سبیل برای نمایش لوگوی یک پیرایش مردانه استفاده می شود. که نوع چینش و خلاقیت طراح می تواند لوگویی حرفه ای و خاص را خلق کند.

لوگو ترکیبی :
از ترکیب خلاقانه لوگو تایپ و لوگو شکل می توان لوگو ترکیبی را طراحی کرد. در این سبک حروف نام برند همراه تصویر و شکلی که معرف آن برند باشد در کنار یکدیگر یا با هم ترکیب شده و نمادی خاص برای آن کسب و کار خلق می شود.
این سبک به علت پیچیدگی خاص و استفاده از حروف نام برند ، توسط رغبای شما قابل کپی برداری نمی باشد و شما را حرفه ای تر به مخاطب معرفی میکند.
لوگو حرفه ای :
لوگویی که خلاقانه و حرفه ای طراحی شده باشد در نگاه اول نظر مخاطب را به خود جلب می کند. این لوگو با طرحی ساده ، خوانا ، قابل فهم ، در عین حال حرفه ای می تواند در پیشرفت و موفقیت کسب و کار موثر بوده و سرعت پیشرفت در شناخته شدن کسب و کار را افزایش دهد. در طراحی لوگوی حرفه ای طراح زمان بیشتری برای طراحی گذاشته و کسب کار مشتری را به طور کامل بررسی و بهترین تصمیم برای طرح نهایی لوگو می گیرد.
این سبک طراحی بیشتر برای کسب و کارهای بزرگ استفاده می شود در کنار هزینه بالاتری که دارد مشتری ارزش کسب و کار خود را می داند و این را هم در نظر دارد که برای پیشرفت باید حرفه ای شروع کند..

جهت ثبت سفارش طراحی لوگو و دیدن نمونه کارها گروه طراحی و تدوین پادراما به صفحه لوگو مراجعه کنید.
همچنین برای اطلاع از سایر خدمات گروه طراحی و تدوین پادراما به صفحه اصلی سایت سر بزنید.

